Wednesday 26 February 2014

Al-Qur'an di Ubah di layanan Apps

10:26

Lagi.. Ayat Al-Quran Diubah dalam Apps Apple & Android !!

PERHATIAN: TOLONG 'SHARE' .. Sebarkan.



Masih banyak pengguna telepon pintar (smart phone) yang tidak tahu akan hal ini. Satu versi baru al-Quran yang dikeluarkan oleh Apple App Store telah membuat miris hati ramai kaum muslimin. Applikasi ini dihasilkan oleh orang-orang yang ingin menyesatkan sebagian umat Islam pembaca  Al-Qur'an melalui elektronik, dengan nama “The Holy Quran Arabic text and English translation”. Ayat-ayat al-Quran dalam versi ini diterjemah oleh Maulvi Sher Ali dan Ahmadiyyah Muslim Community yang jelas dinyatakan dalam tertulis sebagai penyedia layanan di iPhone App Store itu.

Produk Apps ini wajib diboikot kerana telah menyeleweng dan mengelirukan dengan ayat-ayat suci al-Quran dari aslinya. Kami meminta saudara semua bersatu dengan rakan-rakan yang lain tentang perkara ini. Sekiranya mereka bukan pengguna android atau iPhone, sekurang-kurangnya mereka bisa memberitahu orang lain, insya-Allah

Insan Media

Insan Media sebagai media partner Berita dan Dakwah Islam Indonesia. Untuk tetap terhubung dengan berita dan artikel dakwah Insan Media, Silahkan Defollow blog ini.

0 komentar:

Post a Comment

 

© 2013 Insan Media. All rights resevered. Designed by Media Insan

Back To Top